Az árfigyelő bekapcsolásához adja meg nevét és e-mail címét:
Név:

E-mail cím:

Minimum értesítési szint:
Ft

  • 2017.10.03.
  • Hyundai

Új Hyundai szabadalom csökkentheti az autók tömegét

A Hyundai legújabb kiszivárgott szabadalmi újítása szerint a szénszál erősítésű műanyagok (CFRP) használatával úgy csökkenne az új autók súlya, hogy közben megőrizné annak merevségét.

Egy új szabadalomnak köszönhetően sokkal könnyebbek lehetnek a jövő új Hyundai modelljei, amelyekben az autó első kialakításához szénszál erősítésű műanyagot használnak fel.  Ez az innováció elsősorban a Hyundai N sportmárkájának adhat valódi versenyelőnyt a konkurensekkel szemben.    


A Hyundai szabadalmi leírása szerint a CFRP anyagot a tűzfalhoz – ez az a rész, amely az utasteret és a motorteret elválasztja egymástól – és a karosszéria tartóoszlopaihoz használnák fel. Általánosságban egy autógyártó itt acélt vagy alumíniumot használna itt azért, hogy az autó szerkezete megfelelően erős legyen. A vállalat a két elemet összeillesztené,amelyet úgy integrálnának,hogy azzal jobb strukturális merevséget érjenek el. A CFRP részeket úgy tennék még erősebbé, hogy az elemeket úgy formáznák meg, hogy az egyszerű négyszögletes alakzat helyett  azok sokszög-keresztmetszetűek legyenek.


Emellett azért, hogy a CFRP struktúrájából a legtöbbet hozzák ki, a Hyundai szabadalma azt is magában foglalja, hogy a teljes tűzfalat könnyűfémből készítenék el. A különböző önálló elemeket úgy illesztenék össze, hogy az együtt tovább növelje a merevséget.  


A szénszálas anyagok összefonása lehetőséget adnak az autógyártóknak, hogy a különböző könnyűszerkezetes anyagokat egyetlen önálló komponensé illesszék össze. A Porsche ugyanezt a technológiát alkalmazza a 911 Turbo S Exclusive szériájának kerekeihez és a cég szerint a végeredmény egy tömör anyag, amelynek előállítása kevesebb selejttel jár.  


A CFRP használata egyre általánosabbá válik annak érdekében, hogy az autók súlyát csökkentsék. Az új Audi A8 például a hátsó ülések és a csomagtér közötti területet készíti ebből az anyagból,míg az Audi sportmárkája a TT RS és az R8 esetén a súlycsökkentés érdekében használ könnyűszerkezetes anyagokat.

Forrás: motor1.com

szerző: Dönci