Az árfigyelő bekapcsolásához adja meg nevét és e-mail címét:
Név:

E-mail cím:

Minimum értesítési szint:
Ft

  • 2018.12.06.
  • Mazda

Új motorokkal támad a Mazda3

Megérkezett az új Mazda3, amely továbbra is a látványos külsőre és a jó vezethetőségre helyezi a hangsúlyt. A Skyactiv jelszót továbbra is lehet mantrázni.

Látványosnak ígérték a tanulmányautók a Mazda3 negyedik generációját és most a sorozatgyártású modell láttán kissé csalódottak vagyunk.

Óriási újítást nem látni, a Los Angeles-i Autókiállításon leleplezett negyedik generációs modell inkább tovább viszi az előző kocsi jegyeit, a Mazda által KODO-nak hívott formanyelvet.

A hangsúly az élek nélküli felületeken, az egy vonallal megrajzolható formákon van.
A sportosságért a nyúlánk orr-rész, a keskeny fényszórók és a szűkülő oldalablakok felelnek. Érdekes, hogy a kocsi C oszlop környéki része, illetve a hátsó traktus akár az első generációs SEAT Leon utánérzése is lehetne. A kompakt méretű kocsi továbbra is kétféle karosszériával, ferdehátúként és szedánként kerül a piacra.

Természetesen az autó valamelyest nőtt, a szedán hossza 4579 mm-ről 4662-re, a ferdehátú 4275 mm-ről 4459 mm-re. A Mazda3 szélessége és magassága minimálisan változott, most 1797, illetve 1440 mm-es (szedán 1445 mm).

Belül is sokkal inkább evolúció zajlott, mint revolúció, ugyanakkor hangsúlyosan elválik egymástól a vezető és az utas szerepe az autóban. A kormánykerék a korábbinál 20 mm-rel nagyobb tartományban (70 mm-en) állítható hosszirányban, illetve alapkivitelben állítható az első ülések ülőlapjának szöge. A váltókar előrébb és magasabbra költözött, miközben a pohártartók a váltókar elé kerültek és a középső könyöklő hosszabb lett. Hagyományos kézifékkar nincs, helyette kis kapcsolóval aktiválhatjuk a rögzítő féket.

A műszerfalat vízszintes vonalak uralják, a vezető előtt három kört hangsúlyozó óracsoportot, míg középen, magasra emelt 8,8 colos képernyőt látunk. Utóbbi felel a navigáció, a hifi és más fedélzeti rendszerek adatainak megjelenítéséért, a vezérlésüket továbbra is a váltókar mögötti tárcsával lehet elvégezni. A klíma és a hifi hangerejének vezérlése továbbra is hagyományos módon történhet. Továbbra is a Bose szállítja a komolyabb hifit a Mazdának, itt mélynyomóval kiegészített 12 hangszórós rendszer kérhető.


A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2018/11/28/mazda3-2019/#