Az árfigyelő bekapcsolásához adja meg nevét és e-mail címét:
Név:

E-mail cím:

Minimum értesítési szint:
Ft

  • 2020.03.12.
  • Toyota

Megőrizte pozícióját a Toyota

Január után az év második hónapját is az élen zárta a Toyota, amely nemcsak összesítésben, hanem két igen fontos szegmensben is vezeti az eladásokat. A Corolla az abszolút legnépszerűbb autó hazánkban, a Yaris is a Top 5 között van.

A szökőév februárjában több mint 1100 autót adott el Magyarországon a Toyota, és ezzel mind havi, mind éves szinten a hazai piac legkeresettebb autómárkája, derül ki a DataHouse által közzétett értékesítési adatokból.

A márka a városi kisautók és az alsó-középkategóriás modellek között ezúttal sem talált legyőzőre, de más szegmensekben is kiválóan teljesített. 2020 februárjában 1137 darab Toyotát helyeztek forgalomba Magyarországon, így a japán márka sorban második alkalommal bizonyult a piac legnépszerűbb gyártmányának.

A havi összesítésben egyetlen más márka sem volt, amelynek a piaci részesedése meghaladta volna a tíz százalékot. A Toyota idén februárban 50 százalékkal több autót helyezett forgalomba itthon, mint tavaly, és kétharmadával többet, mint két éve –  különösen elismerésre méltó annak fényében, hogy a hazai újautó-piac februári forgalma (11 078 új autó) minimális mértékben ugyan, de csökkent (-1,34%) a tavalyi eredményhez képest. Ami az év eddigi teljesítményét (január-február) illeti, ott is őrzi elsőségét a Toyota. Piaci részesedését nagyobb mértékben növelte a márka: 2438 forgalomba helyezéssel az eladások 11,5 százalékát uralta azon a piacon, ahol két hónap alatt 21 192 új autót helyeztek forgalomba, minimálisan (+1,18%) többet, mint tavaly. A második helyezett márkánál 10,4, a harmadiknál 38,5 százalékkal teljesített jobban a Toyota.

Ami a legnépszerűbb szegmenseket illeti, változatlanul a szabadidőjárművek (az év eddigi időszakában 7005 db, 33,1%) és az alsó-középkategória (4391 db, 20,7%) vezetik a ranglistát. Ugyanakkor mindkét húzó méretosztály teret vesztett a váratlan reneszánszukat élő buszlimuzinokkal (3422 db, 16,1%) szemben, miközben a városi kisautók (3033 db, 14,3%) gyakorlatilag ugyanolyan erősek, mint tavaly ilyenkor. Ebből a négy domináns szegmensből kettőt, az alsó-középkategóriát és a kisautókét a Toyota uralja. Az új generációs Corolla az év első két hónapjában 3,98 százalékos piaci részesedésre tett szert (844 db forgalomba helyezett autó), míg a Yaris a január után a februárt is megnyerte (745 db, 3,52%). Nem csoda, hogy mindkét modell felkerült az öt legnagyobb számban forgalomba helyezett típus listájára, számos tradicionális sikermodellt előzve meg.